Uw winkelwagen

DURAVIT DESIGNKWALITEIT IN DE BADKAMER

Uniek netwerk van ontwerpers, duurzaam en origineel design

Duravit designersDuravit beschikt over een nauwkeurig geformuleerde, herkenbare en duurzame designtaal, die op uniforme wijze wordt toegepast in alle marktsegmenten waarin de onderneming werkzaam is. De zichtbare verankering van het design in elementaire, archetypische grondvormen is hiervoor de basis. De designtaal is voor Duravit zo belangrijk dat deze, naast de hoogste eisen die aan de productkwaliteit worden gesteld en een technologie die gericht is op het creëren van comfort, een vast bestanddeel is van de merkessentie van de onderneming.
 
Midden jaren 80, toen de badkamer nog een stiefkind was van de binnenhuisarchitect, zette Duravit samen met de designer Dieter Sieger een moedige stap. In een reclamecampagne voor de badkamerserie Giamo verkondigde men destijds de 'verovering van de badkamer door het design'. Daarmee sprak men niet alleen het productdesign aan, maar ook de manier waarop de badkamer in zijn geheel en doelgericht op de markt kan worden gebracht.
 
Het feest dat ter gelegenheid van de tweehonderdste verjaardag van Duravit werd gehouden in het oude operagebouw in Frankfurt, bood een unieke kans om gezamenlijk op de foto te gaan: Philippe Starck, die met zijn idee 'terug naar de oorsprong' in 1994 een revolutie in de badkamer teweegbracht; sieger design met het recordaantal van 24 Duravit ontwerpprojecten in 33 jaar; EOOS, ontwerperstrio met analytische diepgang; Kurt Merki jr., die op het laatst de armatuurlijn C.1 ontwierp; David Nelson, hoofdontwerper bij Foster + Partners; Phoenix Design, vertegenwoordigd door Andreas Haug en Tom Schönherr, die in hun ontwerpen logica en emotie verbinden; Frank Huster, architect, docent en vrijdenker; binnenhuisarchitect Christian Werner, wiens ontwerpen gekenmerkt worden door duidelijke lijnen en accenten zonder oppervlakkige effecten; Matteo Thun en Antonio Rodriguez, die met DuraStyle een badkamerprogramma ontwikkelden voor alle toepassingen en eisen; en, als nieuwkomer uit Denemarken: Cecilie Manz met haar onmiskenbare gevoel voor haptiek en nuance.
 
In het unieke netwerk van 17 internationaal succesvolle ontwerpers, architecten en hun teams wordt het designidee van Duravit gestaag verder uitgewerkt. Uit deze partnersamenwerking zijn tot nog toe 83 productlijnen ontstaan, waarvoor Duravit meer dan 160 ontwerpprijzen en -onderscheidingen mocht ontvangen.

 

 

 


Gepubliceerd in: badkamer nieuws, Sanitair